Tuesday, September 6, 2011

Kerb Ramp / Step Ramp (with translations)



Kerb Ramp (Step Ramp) is important for wheelchair users. Unfortunately I don't see many well designed kerb ramps around Penang. The two drawings above show examples of bad kerb ramps. The two drawings below show examples of good kerb ramps. Good kerb ramp must have a gentle slope. It must be at least 1000 mm (1 meter) in width. Many kerb ramps do not have enough space for wheelchair clearance. A good kerb ramp must have a minimum clearance space of 1200 mm (1.2 m). The video below shows actual examples of good and bad kerb ramps.

(坡道对轮椅者来说非常重要。不幸的是我没有看到很多设在槟城的坡道在建设和设计方面都符合标准。以上的两张图片显示不正确的坡道。而以小的两张图片显示正确的坡道。正确的坡道的斜度应较缓。它的广度至少1000m 1meter)。很多坡道没有足够的空间容纳轮椅(指的是轮椅和坡道表面上之间的空间)。好的坡道应备有适当的空间至少1200mm 1.2m)。以下的视频显示好与不好的坡道。)

(Kerb Ramp (Step Ramp) adalah sangat penting bagi pengguna kerusi roda. Malangnya saya tidak nampak ramp yang sedia ada di Pulau Pinang adalah sempurna dalam reka bentuk dan pembinaannya. Dua gambar di atas merupakan contoh kerb ramp yang tidak bagus. Dua gambar di bawah merupakan contoh kerb ramp yang bagus. Kerb ramp yang bagus mesti mempunyai cerun/slope yang sempurna. Keluasannya mesti mempunyai sekurang-kurangnya 1000mm (1 meter). Banyak kerb ramp tidak mempunyai ruang yang mencukupi bagi kerusi roda (ruangan antara kerusi roda dengan permukaan kerb ramp). Kerb ramp yang bagus mesti mempunyai ruangan yang sekurang-kurangnya 1200mm (1.2m). Rakaman di bawah menunjukkan contoh kerb ramp yang bagus dan tidak bagus yang wujud.)






1 comment:

  1. Thanks a lot. I was spending hours to get this information and i found it here. Great.
    kerb ramps

    ReplyDelete